Po celozávodní dovolené roku 1976, byla v AZNP Škoda Mladá Boleslav rozjeta výroba prvních modelů ŠKODA 742. První sérii tvořily hlavně modely Škoda 120, které doplnilo několik slabších modelů Škoda 105.

ŠKODA 742

Modelová řada Škoda 742 byla následovníkem eMBéček (Škoda 1000/1100 MB) a Hundertek (Škoda 100/110). Opět byla zachována koncepce vše vzadu (motor a poháněná náprava), i když svět v té době již přecházel na koncepci vše vpředu.skoda-120-ls-ondra-13

V AZNP hlavně zmodernizovali karoserii, která je prostornější a více prosklená. Chladič se přestěhoval do přední části, což nebylo zrovna to nejlepší řešení. Přesto se od roku 1976 až 1990 vyrobilo na 2.020.250 kusů všech možných typů.

Velká fotogalerie ŠKODA 120 LS

Asi nejrozsáhlejší změnu zaznamenal typ Škoda 742 v roce 1983, kdy došlo k největšímu faceliftu na model značený „M“. Zásadní změnou bylo rozšíření vozu, a začalo se montovat hřebenové řízení.skoda-120-ls-ondra-17

Ještě dvanáct let po ukončení výroby byly podle statistik registrovaných vozů nejpočetněji zastoupeným typem osobního automobilu na českých silnicích.

V úterý 20. září 2016 od 17.30 hod proběhne v Muzeu Škoda Auto v Mladé Boleslavi přednáška pana Tučka věnovaná právě modelové řadě Škoda 742.

Velká fotogalerie ŠKODA 120 LS

Závěrem ještě poděkování p. Zlámalovi za poskytnutí vozu ŠKODA 120 LS k nafocení.

Článek sponzorovala společnost AAA