Solná pláň Bonneville mnohým lidem nic neřekne, ale znalci motorismu velmi dobře vědí, že se jedná o místo, kde se začalo soupeřit o rychlostní rekordy. Jedná se o místo v americkém Utahu, které vzniklo jako pozůstatek velkého jezera z období pleistocénu. Jedním z prvních lidí, kteří zde zběsile proháněli své vozy, byl Bill Rishel a jeho obchodní partneři.

Trojice streamlinerů.

Jako první se zde proháněli ve svém voze Pierce-Arrow. O sedm let později se na scéně objevil jezdec Teddy Tetzlaff, který zde se svým vozem Blitzen-Benz nastavil rychlostní rekord na 227 km/h.

Po rodácích z Utahu se na scéně objevil Ab Jenkins, který s vozem Pierce-Arrow trhnul vytrvalostní rekord, když 24 hodin v kuse objížděl 16-ti kilometrovou smyčku průměrnou rychlostí 181 km/h. Od té doby začala solná pláň Bonneville lákat lidi z celého světa, aby se také podíleli na lámání nějakých rychlostních rekordů.

Našlo se mnoho řidičů, kteří začali upravovat a navrhovat své vozy tak, aby byly co nejlehčí a měly extrémně silný motor. Postupem času se objevily streamlinery, roadstery a na počátku 60. let dokonce i první vozy s tryskovým pohonem. Když se tak stalo, neměly běžné vozy s motorem žádnou šanci. Již v roce 1966 začaly tryskové vozy překonávat rychlost 960 km/h a nastavily tak novou laťku pro ostatní motoristy.