Každý motor čas od času si vyžádá seřízení přístrojem, a my vám se ŠKODAMOTOR.cz jeden takový představíme na motoru ve voze ŠKODA 120 L. Jedná se o otáčkoměr s elektronickým předstihoměrem  vybavený stroboskopickou lampou a vlastním teploměrem JT 180A.

Praktické měření s přístrojem JT 180 A

Testování přístroje proběhlo na motoru Cadillac 1917. Jelikož je to V8 s obrácenou polaritou napájení , pouze 6V a samozřejmě 2 kladívka v rozdělovači. Tak jsem zvolili přístroj JT 180A, jelikož má napájení ze sítě  /230V/ je celkem nezávislý. Pro vlastní měření otáček a předstihu používá indukční snímač z prvního válce. Vlastní měření je malinko pomalejší z důvodu analogových přístrojů a ne příliš progresivní ,ale plně dostačující.

skoda 120 JT180A 18

Ve srovnání s jiným přístrojem MASTER ignitron je měření přesné a spolehlivé. Stroboskopická lampa si zaslouží trochu servis , hlavně vyčištění optiky a vlastní lampy. To je ale jiné téma. Vlastní přístroj měří otáčky,úhel zápalu a teplotu motoru. Přístroj s ohledem na rok výroby a technologii hodnotím velice kladně a spolehlivě.

Nyní jsme přístroj JT 180A použili na seřízení motoru ve voze ŠKODA 120 L z roku 1986. Více vám o měření napoví video a fotografie. Z našeho pohledu přístoj můžeme všem jen doporučit a pokud by někdo potřeboval provést toto měření, není problém se domluvit přímo se ŠKODAMOTOR.cz.