› 17. ročník rallye Sachsen Classic startuje ve čtvrtek 22. srpna v Drážďanech
› ŠKODA tradičním účastníkem divácky oblíbené soutěže historických vozidel
› Téměř 200 automobilů na startu, z toho 6 posádek týmu ŠKODA Classic
› Na veterány z 20. až 90. let čeká 600 km romantickými oblastmi Saska

ŠKODA Classic

Soutěž Sachsen Classic patří k nejoblíbenějším z tzv. setinových rallye: o úspěchu nerozhoduje rychlost, ale přesnost a pravidelnost jízdy. Tým ŠKODA Classic patří k tradičním účastníkům „Mille Miglia Východu“, letos jej mezi dvěma stovkami startujících reprezentuje šest posádek.

Již 17. ročník populární soutěže historických vozidel Sachsen Classic odstartuje ve čtvrteční poledne 22. srpna v Drážďanech, cíl uvidí posádky v sobotu u lipské továrny značky Porsche. ŠKODA patří k tradičním účastníkům této atraktivní a diváky velmi oblíbené soutěže, ve spolupráci s německým dovozcem tentokrát nasadí šest atraktivních vozů:

Reprezentativní limuzína ŠKODA SUPERB 3000 OHV z roku 1939 ze sbírek ŠKODA Muzea v Mladé Boleslavi představí divákům tradici vlajkové lodi značky ŠKODA: označení „SUPERB“ se poprvé objevilo již před 85 lety. Přesně stejný počet koní (85 k, tedy 63 kW) umožňuje 5200 milimetrů dlouhému dvoutunovému automobilu s impozantním rozvorem 3300 mm dosáhnout rychlosti až 125 km/h.

O rovných 30 let mladší vůz TREKKA (1969) je účelně řešený předchůdce kategorie SUV, vznikl na technickém základu osvědčeného modelu ŠKODA OCTAVIA Super a vyráběl se na Nové Zélandu. U tamního dovozce značky ŠKODA vzniklo v letech 1966 až 1972 na 3000 otevřených i uzavřených vozů TREKKA. Ani se nechce věřit, že prakticky identická technika, byť s vyšším výkonem motoru, delším rozvorem a odlišným naladěním podvozku, se skrývá i pod nadčasově elegantními liniemi „toplessu“ ŠKODA FELICIA – dalšího z účastníků letošní rallye Sachsen Classic.

Dvoudveřová ŠKODA OCTAVIA TS 1200 z roku 1961 připomíná působivou sérii úspěchů značky na tratích prestižních automobilových soutěží. Přízvisko TS 1200 znamená Touring Sport a kubaturu čtyřválcového motoru, přesně 1221 cm3. Éru automobilů s motorem vzadu zastupuje o devět let mladší červený sedan ŠKODA 100 L v závodní úpravě, stejně jako kupé ŠKODA RAPID 135 (1988). Červený exponát ŠKODA Muzea, získaný od prvního majitele a dochovaný ve vzácně původním stavu, dosahuje rychlosti 150 km/h.