ŠKODA Muzeum oživuje svoji stodvacetiletou historii na pohlednicích.

Laurin & Klement Slavia (1899)

První ŠKODA vlastně nebyla ŠKODA. A nebylo to ani auto. Byl to bicykl postavený v roce 1895 mechanikem Václavem Laurinem a knihkupcem Václavem Klementem. Kromě křestního jména měli společné ještě další věci – vynalézavého ducha a lásku k jízdním kolům. Takže když na trhu nemohli najít to správné, rozhodli se postavit si ho sami. A vlastenecky ho pojmenovali ‘Slavia’.

Laurin & Klement Voiturette (1905)

U těchto skromných začátků ale nezůstalo. Dva přátelé brzy přešli ke stavbě motocyklů, které patřily mezi první na světě. A zanedlouho už sbírali vítězství v závodech a rychlostní rekordy. Tyto úspěchy zakladatele povzbudily k tomu, aby přidali dvě další kola. Zrodila se ‚Voiturette A’ a s ní i rodová linie automobilů, která řadí značku ŠKODA mezi nejstarší automobilky na světě.

Laurin & Klement Voiturette (1905)

V roce 1925 se firma Laurin & Klement spojila se strojírenským podnikem ŠKODA Plzeň a dosáhla svého průlomového úspěchu s modelem ŠKODA Popular. V průběhu celého dvacátého století, včetně dvou světových válek a centrálně plánovaného hospodářství dob socialismu společnost ŠKODA nikdy neztratila odhodlání vyrábět vozy špičkové kvality. Hladký přechod do vlastnictví skupiny Volkswagen v roce 1991 jen posílil tuto vášeň vytvářet budoucnost postavenou na úspěšné minulosti.