Důvodů pro vznik samostatné publikace o vozidlech Škoda 706 RTO je hned několik. Ale jak historie autobusu Škoda 706 RTO ukázala, že design dělá zázraky. Starší generace vzpomíná na jeho zakulacené tvary s nostalgií, ale líbí se i mladším.
skoda-706-rto-edice-retro_0002

Škoda 706 RTO

Autobusy Škoda 706 RTO měly povedenou konstrukci, která svým řešením vycházela z úspěšného předchůdce Škoda 706 RO. Také design karoserie byl na svoji dobu velice líbivý a dodnes jsou její ladné křivky zdrojem obdivu. Autobusy RTO pak výrobně vznikly ve velkém množství nejen v tuzemsku, ale licenčně také v Polsku. Kniha se tedy zabývá jak tuzemskými typy RTO, tak polskými modely, které jsou neméně zajímavé. I v této modelové řadě vznikly projekty, jež se realizovaly pouze ve formě prototypů, či jednotlivých kusů. skoda-706-rto-edice-retro_0003

Škoda 706 RTO-K a RTO-SAP

Příkladem může být kloubová verze RTO-K. Zatímco v tuzemsku vznikla v jediném kusu, v Polsku se nejednalo o žádnou vzácnost. Kapitola věnovaná kloubovým autobusům vyjma jiného vysvětluje celou řadu dosud přetrvávajících nejasností okolo těchto zajímavých vozidel. Dalším pozoruhodným a málo známým modelem je RTO-SAP, ten je popsán v základním autobusovém provedení, ale také jako přenosový vůz Československé televize. skoda-706-rto-edice-retro_0004

Škoda 706 RTO-ch

Nemůže chybět samostatná kapitola o autobusech využívaných pro jiné účely, než je přeprava osob. Jedná se o firemní sériově stavěné verze i o dodatečné individuální úpravy běžných autobusů. V knize nelze také opominout skutečnost, že ač byly podvozky Škoda 706 RTO-ch určené primárně k montáži autobusových karoserií, celá řada těchto šasi posloužila k nesení automobilových nástaveb, především pak valníkových, ale i vysokozdvižných plošin aj.skoda-706-rto-edice-retro_0005Prolistuj knihu: ZDE

Knihy z nakladatelství GRADA Publishing, a.s., U Průhonu 22, 170 00 Praha 7, www.grada.cz.

Související článek: Škoda 706 RO – edice Retro