•    Volkswagen Classic slaví 40leté jubileum modelu Golf GTI na největší výstavě klasických automobilů v Essenu
•    Sedm fascinujících exponátů ze čtyř desetiletí historie GTI se prezentuje v hale 7.0
•    Na návštěvníky expozice Volkswagen čeká rozsáhlý rámcový program s focením, setkání s pamětníky GTI, autogramiáda s MC Fitti, herní konzole atd.

40 let modelu Golf GTI

Golf GTI II Rallye_small
Golf II GTI skupiny A, rok výroby 1986, zážehový čtyřválec 1,8 litru, 130 kW (176 k) Tento Golf GTI s hmotností pouhých 880 kg byl v roce 1986 připraven oddělením Volkswagen Motorsport pro skupinu A mistrovství světa v rallye. Tehdejší předpisy připouštěly technické úpravy sériových dílů, které sloužily jak zvýšení výkonu, tak i snížení hmotnosti. Posádka Kenneth Eriksson a Peter Diekmann získala s tímto vozidlem titul mistra světa ve své třídě.

Volkswagen letos připomíná mimořádně „sportovní“ jubileum: Ve dnech 6. až 10. dubna 2016 představil na essenské výstavě Techno Classica 40. narozeniny modelu Volkswagen Golf GTI, vozu, který se stal v průběhu uplynulých čtyř desetiletí skutečnou ikonou a dodnes dobývá srdce svých fanoušků jízdou na plný plyn.

Výstavní expozice oddělení Volkswagen Classic se nesla v roce 2016 ve znamení modelu GTI. „Sportovní Golf“, jehož se mělo podle původního plánu vyrobit pouhých 5000 vozidel, se rychle stal velmi úspěšným modelem – od roku 1976 dodnes byly vyrobeny téměř dva miliony vozů Golf GTI. Volkswagen Classic tak na výstavě Techno Classica, v hale 7.0, představí mimořádně atraktivní výběr sedmi exkluzivních vozů Golf GTI, ilustrujících čtyři desetiletí historie GTI.

Golf GTI (Golf III)
Golf III GTI „Edition 20“, rok výroby 1997, vznětový čtyřválec 1,9 litru, 85 kW (115 k) Volkswagen překvapil k 20. jubileu fanoušky GTI speciální edicí, která byla poháněna mimořádně sportovním turbodieselem s přímým vstřikováním. Ve své době nejvýkonnější čtyřválcový motor TDI dosahoval v GTI výkonu 110 k, čímž se vyrovnal prvnímu modelu Golf GTI. Speciální model zůstal v nabídce do roku 1997 a četnými detaily výbavy připomínal původní GTI.

Exponáty pokryly celé období od prvního modelu, který zrychlil tep fanoušků rychlých vozů, až po sedmou generaci. Vedle prvního GTI z roku 1976 bude stát GTI z roku 1983, který byl restaurován v rámci učňovského projektu, mistrovský Golf II GTI skupiny A z roku 1986, speciální model „Edition 20“ z roku 1997, Golf V GTI „Need for Speed“ z roku 2008, designérská studie GTI Roadster o výkonu 503 k z roku 2014 a zcela nový Golf GTI Clubsport s výkonem až 290 k a závodní technikou pro běžné silnice.

 

Golf GTI Clubsport_small
Golf VII GTI Clubsport*, rok výroby 2016, zážehový čtyřválec 2,0 litru, 195 kW (265 k)
Weltpremiere auf dem 33. GTI-Treffen am Wörthersee am 29.Mai 2014.
GTI Roadster Vision Gran Turismo, rok výroby 2014, zážehový šestiválec 3,0 litru, 370 kW (503 k).

Write A Comment