Co kdyby byl jeden z nejoriginálnějších modelů Škoda přepracován ve stylu Modern Solid? Designéři Škoda Auto se opět inspirovali bohatou historií značky a vytvořili moderní interpretaci legendárního vozu. V duchu aktuálního designového jazyka značky vznikla neotřelá vize pick-upu Felicia Fun.

ŠKODA Felicia Fun

Historie značky Škoda je protkána zejména praktickými vozy, na jejich základě však vznikla i řada zábavných aut pro potěšení. Jedním z těch modernějších a skutečně originálních je pick-up Felicia Fun. Ten navázal na předchozí koncepty Favorit 781 Tremp a Favorit Fun, jejich myšlenku „plážové“ škodovky však dotáhl až do sériové výroby.  

Díky tomu vznikl kultovní automobil a jeden z nejbláznivějších sériových vozů Škoda. Svou vizi toho, jak by mohla Felicia Fun vypadat dnes v jazyce Modern Solid, vytvořil Julien Petitseigneur. 

„Původní auto bylo opravdu zábavné. Nebralo se vážně a bylo nezvyklé nejen na poměry značky Škoda. Pro zábavný projekt, na kterém jsem pracoval ve volném čase, to pro mě byla jasná volba,“ zdůvodňuje francouzský designér svůj výběr. „Dokonce jsem se do toho tak ponořil, až jsem si říkal, že bych si ten původní snad i pořídil,“ usmívá se. 

Zábava i realismus 

Ke studii ovšem Julien podle svých slov přistupoval tak, aby byla realistická. Neposouval tedy její bláznivou stránku do extrému. Naopak ve fázi, do níž svou vizi rozpracoval, není zahrnuta ani elektricky posuvná zadní přepážka a druhý pár sedadel, tedy prvky, které originální vůz měl. Studie by je samozřejmě mohla mít také, při přípravě skic však Julienovi šlo především o zachycení cool plážové atmosféry v podobě, která by mohla zapadnout do aktuální řady vozů Škoda. 

Proto má jeho Felicia Fun příď jasně inspirovanou současnými elektrickými modely značky a především studií Vision 7S. Maska Tech-Deck Face je tu doplněna úzkými LED světlomety ve tvaru písmene T a tento motiv se opakuje i na zádi, kde si Julien v rámci konceptu dovolil navrhnout růžové světlomety s „devadesátkovým“ LED pruhem, propojujícím obě strany. Růžovou barvu najdeme také v logu, tónování skel i detailech kol a nárazníků. „Autu dodává právě onu plážovou atmosféru 90. let,“ míní Julien. 

Zcela moderní jsou ovšem proporce. Auto je široce rozkročené, dostalo velká kola s aerodynamickými kryty a nárazníky i lemy blatníků a prahů jsou v kontrastním černém provedení. Totéž platí i pro spoiler na zádi a čelní sloupky. Ladí s maskou a přináší hezký kontrast k charakteristické žluté barvě karoserie, která samozřejmě ani u novodobé interpretace Felicie Fun nemůže chybět. „Proporce a drsnější provedení detailů jsou hlavními Modern Solid prvky mého návrhu,“ vysvětluje Julien a dodává, že převedení původního auta do nového designového jazyka vlastně nebylo příliš složité. „Auta z 90. let měla vcelku jednoduchý design, málo zdobnosti, takže vzhled šel aktualizovat vcelku snadno,“ říká. 

Na dobu vzniku původního modelu odkazuje i interiér. Je v něm sice velký displej přes celou šířku palubní desky, má ale retro grafiku videoherních titulů z tehdejší doby. Navíc to v Julienových představách vůbec není klasický LCD nebo OLED panel, ale moderní interpretace starých CRT obrazovek. 

Cvičení s umělou inteligencí 

K přípravě své retro-moderní vize využil Julien Petitseigneur moderní nástroje. „Vzal jsem to jako příležitost vyzkoušet si při své práci AI nástroje,“ říká a přidává detaily: „Auto jsem si nastudoval a pak jsem v AI zkoušel různé prompty a jejich ladění tak, abych získal nějaké základní návrhy, které zachytí atmosféru původního modelu. Umožnilo mi to poměrně rychle prozkoumat různé možné směry a vyhodnotit, jak pokračovat.“  

Když byl s výsledky brainstormingu s umělou inteligencí spokojen, začal už sám rozpracovávat detaily. „Návrhy od AI jsou vždy dost hrubé, takové v obrysech. Já jsem tedy na zvolenou myšlenku aplikoval svůj rukopis a rozpracoval vše dopodrobna,“ vysvětluje postup. 

I když mu využití AI pomohlo urychlit práci na projektu především v počáteční fázi, stejně nad tvorbou své vize moderní Felicie Fun strávil mnoho hodin: „Pracoval jsem asi dva týdny, vždy po práci tak asi tři hodiny denně,“ popisuje časovou náročnost. „Oproti běžné práci na projektu, na kterém strávíme roky, je to samozřejmě minimum času. Hodně jsem se při tom ale naučil a svým způsobem jsem si i odpočinul. Ostatně, Felicia Fun byla auto pro volný čas,“ dodává Julien.