Pokud si při sledování zběsilých automobilových závodníků říkáte, že je stvořila moderní doba, jste na omylu. Lidé posedlí rychlostí se rodili vždy a jedním z nejposedlejších byl i známý britský rekordman Henry Segrave, kterého stál hon za nejvyšší rychlostí jeho holý život.
Henry měl odjakživa rychlost v krvi a touha překonávat rekordy ho chytla již poté, co dosloužil jako stíhací pilot v první světové válce. Po roce 1920 získal celou řadu trofejí coby zkušený a talentovaný automobilový závodník. První místa v závodech mu ovšem nestačila, chtěl být první na světě v překonání rychlostního rekordu. Podařilo se mu ho překonat již v roce 1926 ve vozidle s názvem Ladybird. Dosáhl rekordní rychlosti 243km/h.
Tento rekord byl překonán však jen o měsíc později. Segrave se nevzdal a v roce 1927 rekord opět překonal a to s vozem Sunbeam 1000 HP Mystery, který dosáhl rychlosti 327km/h. Jednalo se tehdy o prvního člověka, který překonal s vozem rychlost 200 mil za hodinu. Rekord byl pokořen na Floridě a během jízdy se mu při vysoké teplotě kompletně roztavily brzdy. Nebyl však jediným, kdo toužil o rychlostní prvenství a jeho rekord o rok později překonal Američan Ray Keech a to o pouhých 7km/h.
Nezkrotná rychlost pod zlatou kapotou
Segrave se nenechal překonáním rekordu zaskočit, spíše ho očekával, a proto se rozhodl sestavit vlastní vůz, který bude mít ideální parametry pro pokoření rychlosti, jaká zůstane dlouhou dobu nepřekonaná. Slavný vůz nesl název Golden Arrow (Zlatý šíp) a to zejména kvůli svému jedinečnému tvaru a barvě, která nemohla být jiná, než zlatá. Vůz byl na tehdejší poměry nadčasový, měl moderní systém chlazení, disponoval výkonem 925 koní a jeho pokročilá aerodynamika generovala přítlak 205 kilogramů, aby vozidlo pevně drželo na zemi i při vysokých rychlostech. Motor vozu byl zabalený v hliníkovém těle, které navrhl J.S. Irving.
Dne 29. března 1929 se Segrave vrátil k floridské Daytona Beach, kde chtěl před 100 tisíci diváky demonstrovat sílu svého vozu. Segrave dosáhl nemožného, svůj vůz dostal na rychlost 372km/h a tím nejen sebral dech divákům, ale postaral se o rekord, který se nepodařilo nikomu na světě překonat po celé 2 roky. Segrave byl za své zásluhy povýšen do šlechtického stavu.
Osudová rychlost
Segrave pokračoval s lámáním rekordů i nadále, rychlost mu nedala spát. Když vyzkoušel rychlost ve vzdušných stíhačích i v superrychlém voze, rozhodl se pokořit rekord na vodě. V roce 1930 se mu podařilo kompletně zničit svoji loď, když se s ní pokoušel o překonání rekordu. Následky z nehody se pro něho staly osudnými. Když byl s vážnými zraněními po nehodě převezen do nemocnice, držel se při životě tak dlouho, dokud mu nebylo oznámeno, že rekord překonal. Teprve poté Segrave zemřel.