Co byste měli vědět o sadě rozvodového řemene motoru pro majitele vozů Škoda.

Práce s rozvodovým řemenem u vozů Škoda je cyklická. Jeho hlavní funkcí je otáčet řemenicí vačkového hřídele a synchronizovat tuto řemenici s řemenicí klikového hřídele. Některé modely mají dvě řemenice vačkového hřídele. Rozvodový řemen synchronizuje ventily a písty tak, aby tlačily vačky na vačkový hřídel ve správný čas. Tento proces je srovnatelný s šlapáním na kole. Vačky musí dosáhnout vrcholu cyklu dříve, než je ventily a písty opět zatlačí dolů.

Vnitřní část řemene obsahuje zuby, které odpovídají ozubeným kolům. Zuby vytvářejí tření při kontaktu rozvodového řemene s ozubenými koly klikového a vačkového hřídele. Pokud jsou zuby poškozeny, může rozvodový řemen vyvést klikový a vačkový hřídel ze synchronizace. Tím se naruší časování ventilů a pístů, což může vést k jejich zničení. Poškození je často ještě horší, pokud máte rozvodový řetěz.

Sada rozvodového řemene SKF vkmc pro Škodu s integrovaným rozpěrným kontaktem a obsahuje všechny komponenty potřebné k provedení kompletní sady rozvodového řemene motoru a výměny vodního čerpadla.

Obsahuje rozvodový řemen, napínací ložisko SKF, napínací kladku SKF a VKMC SKF. vodní čerpadlo s chladicí účinností odpovídající originálnímu vybavení pro optimalizaci výkonu.

Představte si rozvodový řemen, který je vyztužen vláknovými šňůrami, jako bubenický major údržby automobilu – to znamená, že udržuje vše v motoru v synchronizaci. Když je motor zapnutý, je díky řemenu, který je spojením mezi klikovým a vačkovým hřídelem, v neustálém, časově sladěném pohybu.

Proč je to důležité? Kliková hřídel přeměňuje lineární energii pístů, které se pohybují nahoru a dolů, na energii rotační, která nakonec roztáčí kola. Vačkový hřídel otevírá a zavírá ventily motoru, čímž umožňuje vstup a výstup vzduchu a plynu z motoru. Rozvodový řemen spojuje tyto dva prvky v harmonii pro váš vůz Škoda. Bez něj by se písty a ventily srážely.

Příznaky, že váš řemen potřebuje vyměnit

Váš vačkový řemen může potřebovat výměnu dříve, než doporučuje harmonogram výrobce vašeho vozidla. Existuje několik varovných příznaků, na které je třeba si dát pozor, a věcí, které se mohou pokazit:

Hluk motoru

Měli byste ihned zkontrolovat všechny neobvyklé zvuky motoru. Vačkové řemeny obvykle nedávají příliš najevo, než dojde k jejich poruše, ale zvuk drhnutí z oblasti krytu řemene je znamením, že se chystá k poruše. Pokud jej uslyšíte, vypněte motor a zavolejte mechanika, aby jej zkontroloval.

Auto nechce nastartovat

Pokud vaše auto nechce nastartovat, může to znamenat problém s vačkovým řemenem. Pokud je vačkový řemen přetržený, vačkový hřídel se při otáčení klikového hřídele neotáčí, takže auto nemusí vůbec nastartovat.

Výrobek musí instalovat zkušený mechanik za použití správného nářadí a v přísném souladu s pokyny SKF a pokyny pro montáž do vozidla.

Pokud řemen vyměňujete v rámci běžné údržby vozidla, pak je pravděpodobné, že váš starý řemen – ten, který jste úspěšně demontovali – udržoval motor v chodu několik let. Aby byl tento řemen spravedlivý a vaše vozidlo bylo stále v provozu, musí lidé, kteří se pouštějí do vlastní údržby automobilu, dbát na opatrnost při upevňování nových rozvodových řemenů.