Co byste měli vědět o sadě rozvodového řemene motoru pro majitele vozů Škoda.
Práce s rozvodovým řemenem u vozů Škoda je cyklická. Jeho hlavní funkcí je otáčet řemenicí vačkového hřídele a synchronizovat tuto řemenici s řemenicí klikového hřídele. Některé modely mají dvě řemenice vačkového hřídele. Rozvodový řemen synchronizuje ventily a písty tak, aby tlačily vačky na vačkový hřídel ve správný čas. Tento proces je srovnatelný s šlapáním na kole. Vačky musí dosáhnout vrcholu cyklu dříve, než je ventily a písty opět zatlačí dolů.
![](/app/uploads/2023/03/rozvody-04.jpg)
Vnitřní část řemene obsahuje zuby, které odpovídají ozubeným kolům. Zuby vytvářejí tření při kontaktu rozvodového řemene s ozubenými koly klikového a vačkového hřídele. Pokud jsou zuby poškozeny, může rozvodový řemen vyvést klikový a vačkový hřídel ze synchronizace. Tím se naruší časování ventilů a pístů, což může vést k jejich zničení. Poškození je často ještě horší, pokud máte rozvodový řetěz.
Sada rozvodového řemene SKF vkmc pro Škodu s integrovaným rozpěrným kontaktem a obsahuje všechny komponenty potřebné k provedení kompletní sady rozvodového řemene motoru a výměny vodního čerpadla.
Obsahuje rozvodový řemen, napínací ložisko SKF, napínací kladku SKF a VKMC SKF. vodní čerpadlo s chladicí účinností odpovídající originálnímu vybavení pro optimalizaci výkonu.
Představte si rozvodový řemen, který je vyztužen vláknovými šňůrami, jako bubenický major údržby automobilu – to znamená, že udržuje vše v motoru v synchronizaci. Když je motor zapnutý, je díky řemenu, který je spojením mezi klikovým a vačkovým hřídelem, v neustálém, časově sladěném pohybu.
Proč je to důležité? Kliková hřídel přeměňuje lineární energii pístů, které se pohybují nahoru a dolů, na energii rotační, která nakonec roztáčí kola. Vačkový hřídel otevírá a zavírá ventily motoru, čímž umožňuje vstup a výstup vzduchu a plynu z motoru. Rozvodový řemen spojuje tyto dva prvky v harmonii pro váš vůz Škoda. Bez něj by se písty a ventily srážely.
![](/app/uploads/2023/03/rozvody-05.jpg)
Příznaky, že váš řemen potřebuje vyměnit
Váš vačkový řemen může potřebovat výměnu dříve, než doporučuje harmonogram výrobce vašeho vozidla. Existuje několik varovných příznaků, na které je třeba si dát pozor, a věcí, které se mohou pokazit:
Hluk motoru
Měli byste ihned zkontrolovat všechny neobvyklé zvuky motoru. Vačkové řemeny obvykle nedávají příliš najevo, než dojde k jejich poruše, ale zvuk drhnutí z oblasti krytu řemene je znamením, že se chystá k poruše. Pokud jej uslyšíte, vypněte motor a zavolejte mechanika, aby jej zkontroloval.
Auto nechce nastartovat
Pokud vaše auto nechce nastartovat, může to znamenat problém s vačkovým řemenem. Pokud je vačkový řemen přetržený, vačkový hřídel se při otáčení klikového hřídele neotáčí, takže auto nemusí vůbec nastartovat.
![](/app/uploads/2023/03/rozvody-03.jpg)
Výrobek musí instalovat zkušený mechanik za použití správného nářadí a v přísném souladu s pokyny SKF a pokyny pro montáž do vozidla.
Pokud řemen vyměňujete v rámci běžné údržby vozidla, pak je pravděpodobné, že váš starý řemen – ten, který jste úspěšně demontovali – udržoval motor v chodu několik let. Aby byl tento řemen spravedlivý a vaše vozidlo bylo stále v provozu, musí lidé, kteří se pouštějí do vlastní údržby automobilu, dbát na opatrnost při upevňování nových rozvodových řemenů.