Firma FOX18 a Retro-Auta.com pro milovníky vozů s okřídleným šípem ve znaku novou sběratelskou řadu modelů RETRO LINE EDITION. První dvojicí modelů v měřítku 1:43 jsou ŠKODA Rapid Coupé deLuxe 1982 a ŠKODA Garde z roku 1983.

ŠKODA GARDE / RAPID

V roce 1981 přišlo AZNP Kvasiny s nástupcem oblíbeného eRka vozem ŠKODA 743 pojmenovaná GARDE. Automobil byl odvozen od čtyřdvéřového modelu 742 a odlišoval se aerodynamičtějším tvarem karoserie. Přední část dvoudvéřové karoserie byla stejná jako u sedanů, ale čelní sklo bylo více skloněné, střecha snížená a přecházela plynule do šikmo zkosené zádě.

Škoda Garde měla motor o objemu 1174 cm³ s výkonem 43 kW (55 koní) a čtyřrychlostní převodovku, shodné s typem Škoda 120 LS, a účinnější čtyřpístkové přední brzdy. V roce 1982 se vyrobilo 2854 aut a o rok později 3856 aut. Výroba Garde skončila v roce 1984 (vyrobeno 11.179 kusů), kdy ji (rok po zavedení modelu M) nahradila Škoda Rapid.

ŠKODA Garde – 1983

Prvním modelem je sériová ŠKODA 743 Garde z roku 1983 v zelené barvě. Limitovaný model má ručně malovaný interiér, který i u modelu v měřítku 1:43 vypadá hodně věrohodně. Každý model dělají detaily. Zde za zmínku stojí přední stěrače z leptaného dílu či zadní zástěrky s nápisem ŠKODA.

ŠKODA Rapid Coupé deLuxe – 1982

Druhým modelem je opět ŠKODA 743, ale tentokrát ve vývozním provedení ŠKODA Rapid Coupé deLuxe. Předlohou modelu byl vůz vystavený na 52. autosalonu v Ženevě v roce 1982. Rapid má opět ručně malovaný interiér v hnědé barvě. I na bílé barvě vynikají jemné stěrače a zástěrky. Exklusivní model doplňují litá kola a pruh, který zdobí bok vozu.

Ke každému modelu zájemce získá i „CERTIFICATE CARD“. Jedná se o plastovou kartičku, na které je vytlačeno pořadové číslo modelu z pětisetkusové limitované série. Z našeho pohledu se jedná o velmi zdařilé modely, které obohatí každou sbírku milovníka nejen škodovek.