Bugatti slaví 100. výročí vozu typ 32, který byl přezdívaný jako „Tank“. Jde o jeden z nejvýraznějších závodních vozů zlatého věku automobilky. Tank dostal své jméno podle svého neobvyklého tvaru, který kontrastoval s pružným vzhledem jiných předválečných vozů Bugatti, stejně jako podle odhalených nýtů a šroubů. I když byl tank přezdíván pro úmorná pásová vojenská vozidla, design tanku byl inspirován křídly letadla a měl podle Bugatti zlepšit aerodynamický výkon.
Na tehdejší dobu úchvatný vůz
Bugatti použilo jako výchozí bod typ 30, který obsahoval 2,0litrový řadový 8 motor tohoto vozu, který produkoval přibližně 88 koní a poháněl zadní kola prostřednictvím 3stupňové manuální převodovky. Rozvor se ale zkrátil a rozchod se zúžil, aby se přizpůsobil novému tvaru karoserie.
![](/app/uploads/2023/07/BUGATTI-Tye-32-Tank-08-1024x683.jpg)
Kromě stylu měl Tank některé mechanické prvky, které byly v té době považovány za inovativní, včetně podvěsného podvozku a předních hydraulických brzd. Byly vyrobeny čtyři sériové vozy plus prototyp.
![](/app/uploads/2023/07/BUGATTI-Tye-32-Tank-09-1024x683.jpg)
Svůj závodní debut si Tank odbyl 2. července 1923 při Velké ceně Francie, která se toho roku jela ve městě Tours v údolí Loiry. Bugatti přihlásilo všechny čtyři produkční vozy do závodu, který sestával z 35 kol na 14,1 mílovém okruhu složeném z veřejných komunikací. Nejlepší místo jezdce Tanku měl Francouz Ernest Friderich, který se umístil na třetím místě. Závod dokončil za sedm hodin a 22,4 sekundy s průměrnou rychlostí těsně pod 112 km/h.
![](/app/uploads/2023/07/BUGATTI-Tye-32-Tank-01-1024x683.jpg)
Velká cena Francie v roce 1923 byla jediným závodem typu 32, protože Bugatti se rychle zaměřilo na vývoj typu 35. Přezdívka Tank by však přežila s Bugatti Type 57G, které vyhrálo 24 hodin Le Mans v roce 1937 a také Velkou cenu Francie v roce 1936.