17th January 1964: The new Amphicar, which can be driven on land or water, is used as a fishing boat by its owner at the start of the salmon fishing season on the River Tay, Scotland. The 'aqua' car is German built, fitted with a Triumph Herald engine and can reach speeds of 7.5 knots in water. (Photo by Fox Photos/Getty Images)

* Nejrychlejší auto na vodě a nejrychlejší loď na silnici

Amphicar

Obojživelné vozy fascinovaly lidstvo již mnohem dříve, než většina tuší. Jedním z prvních „aut do vody“ byl vůz Amphicar Model 770, který navrhl Hanns Trippel a sestrojen byl v západním Německu společností Quant Group. Tento vůz byl zcela unikátní v tom, že kombinoval vlastnosti německého vojenského vozidla Schwimmwagen a zároveň měl vzhled luxusního kabrioletu.

1960: The Amphicar, a vehicle for land or water, having its first showing off at College Point, Long Island, New York at the International Motor Show. (Photo by Keystone/Getty Images)

1960: The Amphicar, a vehicle for land or water, having its first showing off at College Point, Long Island, New York at the International Motor Show. (Photo by Keystone/Getty Images)

Jedná se o jednu z několika málo hybridních auto-lodí, které se dočkaly masové výroby. Mezi lety 1961 až 1965 se jich vyrobilo kolem 4000 kusů. Ačkoliv nebyl výkon tohoto hybridu, ve srovnání s běžnými loděmi nebo automobily, nijak oslnivý, mezi svými majiteli vyvolal obrovské nadšení. Používal se pro rybaření, romantické projížďky i pro snadnější cestování přes vodní překážky.

Minister for Transport, Ernest Marples, getting a ride in the Amphicar at 'Little Venice', London. The Amphicar is at home on land as it is on water. (Photo by Fox Photos/Getty Images)

Minister for Transport, Ernest Marples, getting a ride in the Amphicar at ‘Little Venice’, London. The Amphicar is at home on land as it is on water. (Photo by Fox Photos/Getty Images)

Jedním z nadšených majitelů byl i 36. prezident Spojených států, Lyndon Johnson, který s oblibou vozil hosty na prohlídky jeho ranče. Vždy se bavil tím, že vjel vozem do jezera a spolucestujícím za křiku oznámil, že má poruchu brzd. Jedná se o krásnou vzpomínku na vůz, který se zapsal do dějin jako jedna z prvních luxusních auto-lodí.

A 1964 Quandt Amphicar 770 on the Thames during the Henley Royal Regatta, Oxfordshire, 2nd July 1966. (Photo by Keystone/Hulton Archive/Getty Images)

A 1964 Quandt Amphicar 770 on the Thames during the Henley Royal Regatta, Oxfordshire, 2nd July 1966. (Photo by Keystone/Hulton Archive/Getty Images)

1.1964, Amphicar využitý jako rybářská loďka v rybářské sezoně na řece Tay ve Skotsku
2.1960, Amphicar demonstrovaný na International Motor Show na Long Islandu
3.1964, britský ministr dopravy Ernest Marples testuje Amphicar v Londýně
4.1966, Amphicar proplouvá kolem loďky
5.1963, Amphicar v celé své kráse

(GERMANY OUT) Amphicar, hergestellt von der FirmaDWM ('Deutsche Waggon- und Maschinen-fabrik') vor dem Jagdschloss Grunewaldin Berlin- 1963 (Photo by ullstein bild/ullstein bild via Getty Images)

(GERMANY OUT) Amphicar, hergestellt von der FirmaDWM (‘Deutsche Waggon- und Maschinen-fabrik’) vor dem Jagdschloss Grunewaldin Berlin- 1963 (Photo by ullstein bild/ullstein bild via Getty Images)

Související článek: ŠKODA 1000 jezdí po vltavě