Malíř a grafik Petr Ptáček se zařadil i mezi umělce, jejichž tvorba se pravidelně objevuje na známkách České pošty. V roce 2020 připravil výtvarný námět pro tři známky (Aero 750 Sport Coupé, kolo Favorit, letoun Aero L-39 Albatros).

Závodní automobil Aero 750 Sport Coupé

Závodní speciál pod označením Aero 750 Sport Coupé, řízený závodníkem Otto Nimshausem, odstartoval v roce 1934 do závodu 1 000 mil československých. Kupé s prosklenou střechou a aerodynamickými tvary vzniklo ve strašnické karosárně Oldřicha Uhlíka v Praze. Před závodem mělo být vše připraveno a odzkoušeno, nakonec však karosárna vůz dodala pouhé tři dny před startem a zkušební jízdy na odhalení nedostatků vozidla se neuskutečnily. Auto na takový závod nebylo zcela vybaveno a připraveno a posádka byla nucena v polovině závod vzdát. Zklamaný Nimshaus automobil po závodu předal továrně Aero. Do roku 1936 bylo auto vídáno na různých automobilových závodech.

Historické kolo Favorit v zelené barvě

Kolo značky Favorit je fenoménem svého oboru. Od 50. do 90. let se v rokycanském závodě vyráběla kola určená běžným cyklistům, ale i speciální závodní kola pro sportovce všech cyklistických disciplín. Kola se v Rokycanech vyráběla již od konce 19. století pod značkami Tudor a Tripol. V roce 1951 byla založena firma Favorit. Továrna na kola se značkou Favorit v dobách své největší slávy produkovala 200 000 kol ročně. Vlastnit kolo z rokycanské továrny bylo v dobách největší slávy této značky snem mnoha kluků. Na různých tipech tohoto kola soutěžili například bratři Pospíšilové či zlatý olympionik z Tokia Jiří Daler.

Letoun Aero L-39 Albatros

Aero L-39 Albatros je proudový podzvukový cvičný letoun vyvinutý v šedesátých letech 20. století v československém Aeru Vodochody, hlavním konstruktérem Ing. Janem Vlčkem. L-39 se stal jednotným výcvikovým letounem armád Varšavské smlouvy (s výjimkou Polska), v 70. a 80. letech 20. století byl v počtu cca 2800 kusů součástí leteckého parku letectev tří desítek států a zůstává nejpoužívanějším proudovým výcvikovým letounem na světě. Je to všestranný letoun určený pro základní, pokračovací i bojový letecký výcvik. Díky skvělým letovým vlastnostem a snadné ovladatelnosti je vhodný i pro leteckou akrobacii.