Mnozí majitelé vozidel Škoda MB a novějších Š 100 a 110 si často stěžují na přílišnou hlučnost uvnitř karoserie, způsobenou pronikáním různých „zvuků“ z motorového prostoru. Pro ty, kteří vlastní šikovné ruce i dostatek trpělivosti, přinášíme dnes návod, který při pečlivém provedení hlučnost v kabině značně sníží.

Nejdříve odmontujeme obě postranní mřížky přívodu vzduchu k topení a chladiči. Stěny a strop takto vzniklého „tunelu“ polepíme molitanem o tloušťce 15 mm. Použijeme pruhy molitanu různých šířek a délek tak, aby celá plocha byla pečlivě pokryta. Jako lepidla použijeme Alkaprén. Při práci se obejdeme bez zvláštních nástrojů, protože délka ruky stačí na dosáhnutí z jedné i z druhé strany až do středu tunelu. Jako izolační hmotu lze použít i pěnový polystyrén, ale molitan je výhodnější, protože je ohebný a pružný a lépe se přizpůsobuje povrchu.

Vynaložená práce se skutečně vyplatí a jízda je mnohem příjemnější.

SM/32/1975 – Jiří Diviš, Štětí

Poznámka redakce: My jsme se s tímto vytlumením setkali u vozu ŠKODA 1000 MBT, které renovujeme a zároveň jsme mu dali i nové odhlučnění. Za materiál jsme si zvolili vlněnou plst (filc), který už použil majitel před námi.