› ŠKODA 440 Spartak a ŠKODA 1000 MB Rallye u Bodamského jezera
› Krásná auta v nádherném prostředí: Dvě země, trasa dlouhá 630 km a 180 posádek
› ŠKODA 440 Spartak se představí poprvé na Bodensee Klassik

ŠKODA Muzeum

Na pátý ročník závodu veteránů Bodensee Klassik vysílá ŠKODA AUTO dvojici atraktivních vozů ze sbírek ŠKODA Muzea. Na trasu dlouhou 630 km se vydá ŠKODA 440 Spartak a sportovně upravená ŠKODA 1000 MB Rally. Start i cíl pro 180 posádek je v rakouském městě Bregenz na břehu Bodamského jezera.
Skoda_1000_MB_rally
„Rally historických vozidel přinášejí účastníkům pořádnou dávku emocí, v případě Bodensee Klassik umocněné nádhernou krajinou s hodně proměnnými pasážemi. Pro letošní ročník jsme zvolili vozy, které potěší publikum, ale zároveň pomohou našim posádkám k co možná nejlepším výsledkům i v náročných horských úsecích,“ říká Michal Velebný, koordinátor restaurátorské dílny ŠKODA Muzea.

5. ročníku Bodensee Klassik

Bodensee Klassik se letos jede popáté, a to od 5. do 7. května. Díky atraktivní lokalitě a kvalitní organizaci se tato soutěž velmi rychle etablovala mezi nejlepší veteránské rallye první poloviny roku. Letošní ročník je trasou 630 kilometrů o 80 km delší než vloni a posádky si tuto porci dosyta užijí v rámci tří etap, jež je provedou nejen malebným okolím Bodamského jezera, ale i náročnými horskými stoupáními v rakouských Alpách. Start rallye proběhne v centru města Bregenz ve čtvrtek 5. května ve 14 hodin, cíl je naplánován tamtéž na sobotu 7. května v podvečer.

Oba mladoboleslavské automobily pojí sportovní charakter. ŠKODA 440 Spartak z roku 1957 byla totiž zrenovována do podoby, v níž se tento model účastnil v druhé polovině padesátých let minulého století soutěží, a tak na její přídi nechybí prostřední přídavný světlomet. Jeho diváckou atraktivitu zvyšuje i fakt, že se na Bodensee Klassik představí poprvé, do flotily vozů reprezentujících historii značky ŠKODA byl zařazen po pečlivé renovaci před dvěma roky. K jeho pohonu slouží čtyřválcový motor o objemu 1.083 cm3 s výkonem 40 koní, přes čtyřstupňovou převodovku jsou poháněna zadní kola.

ŠKODA 1000 MB Rallye z roku 1967 již prostředí této rallye zná díky svému loňskému startu. I letos potěší publikum svým charakteristickým sportovním projevem, který připomene její úspěchy v náročných dálkových závodech, jako byla rallye Panama-Aljaška nebo Londýn-Mexiko. K pohonu vozu, který byl sportovně upraven na počátku 90. let, slouží vzadu uložený čtyřválec o objemu 1,3 litru s výkonem 90 koní, díky kterému může „embéčko“ uhánět rychlostí až 170 km/h.