Tato specifická verze modelu Rapid, určená pro jízdu po dálnici, se vyráběla v letech 1939 až 1941. Byla vybavena čtyřtaktním čtyřválcovým motorem o zdvihovém objemu 1558 cm3 s výkonem 46 koní, spojeným s třístupňovou převodovkou, která jí umožňovala dosáhnout rychlosti až 110 km/h.

Škoda Rapid 1500 OHV „highway“

Aerodynamický design zahrnoval zaoblenou přední část, vyčnívající blatníky a šikmou střechu, což optimalizovalo účinnost a spotřebu paliva.

Inovace v designu automobilů

Rapid 1500 OHV představoval inovativní přístup k automobilovému designu, aerodynamice a účinnosti. Byl nabízen v různých karosářských variantách, včetně sedanu, kabrioletu a dodávky. Celkem bylo vyrobeno 1 804 kusů modelu Rapid 1500 OHV. Z toho 110 kusů „dálniční“ verze mělo uzavřenou dvoudveřovou karoserii označovanou jako „dálniční karoserie“, určenou pro jízdu po dálnicích.

Autor: ŠKODA Auto

Její aerodynamická karoserie umožňovala vysokou rychlost při nízké spotřebě paliva. Škoda Rapid 1500 OHV byl prvním historicky doloženým modelem značky Škoda, který byl testován v aerodynamickém tunelu.

Model je vystaven jako součást sbírky muzea. Tento vůz byl získán v roce 2013 a jeho renovace byla dokončena v roce 2021.